17. novembril läksime seoses „Erasmus+“projektiga Makedooniasse, Skopjesse. Seekordne projekt on järg meie koostööle partneritega eelmisest projektist, mis lõppes selle aasta augustis. Uues projektis “Appic learning“ osalevad kõik samad partnerkoolid. Projektikohtumisele sõitsid seekord 8.b klassi 6 õpilast: Simone, Kristin, Kaisa, Merili, Gabriel ja Kristjan. Reisi alustasime Tartust ja jõudsime Skopje lennujaama kella 19.00-ks,olles teinud vahemaandumise Istanbulis,kus on uus ja väga suur lennujaam. Lennujaamas võtsid meid vastu võõrustavad pered ja õpilased. Tundsime nad ka kohe ära, sest olime eelnevalt saanud oma õpilastega juba suhelda. Läksime kõik oma uutesse kodudesse, väike ärevus hinges, kuid samas ootasime põnevusega järgnevaid päevi uues keskkonnas ja uute tuttavatega.

Esmaspäeva hommikul sõime kodus ära rikkaliku hommikusöögi ja seejärel suundusime kooli. Koolis õppisime kõigepealt üksteist tundma, rääkisime projekti eesmärkidest ja eesootava nädala tegemistest. Osalesime kooli aastapäeva erinevatel üritustel. Ilm oli väga ilus ja soe. Pärast seda sai esimene koolipäev läbi ning kõik käisid peredega ära politseis, et end riiki registreerida. Õhtul ootasid meid ees tegevused oma peredega.

Teisipäeval tutvusime linnaga. Meid jagati rühmadesse ja Action Boundi kasutades läksime linna avastama. Kuna ilm oli endiselt ilus, siis lõunatasime väljas ja seejärel läksime kohalikesse muuseumitesse, et veelgi rohkem tutvuda riigi ajaloo ja kommetega. Osad õpilased ja õpetajad käisid hommikul ka Makedoonia televisioonis, kus tutvustasime projekti ja rääkisime oma koolielust. Me olime kutsutud ka linnapea vastuvõtule, kus saime teada rohkem Skopjest, hariduselust ja rääkisime plaanidest seoses oma projektiga.

Kolmapäeval külastasime ülikooli, kus meile räägiti programmeerimisest. Seejärel saime rühmades ka ise alustada oma õpiäpi koostamist, millele järgnesid esitlused. Päev ülikoolis oli tõsiselt huvitav ja ajaliselt hästi planeeritud.

Neljapäeval olime hommikul koolis, kus Makedoonia õpilased tutvustasid meile erinevaid võimalusi äppide kasutamiseks. Proovisime neid ja siis arutasime, missugused neist on kõige huvitavamad ja arendavamad ja mida oleks edaspidi tore õppetöös kasutada. Pärastlõunal sõitsime linnast välja – külastasime Matka järve, nautisime imeilusat loodust, sealseid mägesid ja kanjonit.

Reedel tegime ettekandeid oma eelnevatest päevadest ja tegemistest, rääkisime edasistest plaanidest. Käisime söömas, kus meile anti pidulkult kätte ka tunnistused. Õhtu veetsime oma peredega.

Laupäeval pidime olema kell 7.00 lennujaamas, et alustada pikka tagasilendu Eestisse, ikka peatumisega Istanbulis. Hüvastijätt peredega oli südamlik. Pühapäeval jõudsime tagasi Eestisse.

Selles projektis osaledes õppisime tundma Makedoonia kultuuri, saime uusi sõpru ning väärt kogemusi. Meil oli natuke harjumatu see, et Makedoonias suitsetatakse üsna palju, koerad ja kassid käivad tänavatel vabalt ringi ja prügi oli maas palju. Meid vastu võtnud pered olid aga väga sõbralikud ja külalislahked. Suhtlemine oma eakaaslastega Poolast, Saksammalt ja Makedooniast sujus hästi. Osaliselt jäi suhtlemine küll kesisema keeleoskuse taha aga selleks taolised projektid ongi, et oma keeleoskust ja suhtlemisjulgust parandada. Saime uusi teadmisi õpiäppide kasutamise kohta. Kindlasti oli see meie jaoks väga positiivne elamus ja ootame järgmist kohtumist – seekord siis kevadel meie koolis. Soovitaksime kõigile, kellel selline kogemus veel puudub, taolistest võimalustest kinni haarata ja ennast proovile panna.