HALLO!

Lasi küll oodata, aga kätte see lõpuks jõudis- aeg minna Saksamaale. Ärevus sees, ootasime pikki tunde lennujaamas. Igavuse peletamiseks võtsime käsile peenema näputöö - paelte punumise. Üsna pea ootaski meid Berliin. Samal ajal, kui meie ootasime kohvreid, ootasid meid Comeniuse projekti vahetusõpilased. Sealt edasi liikus igaüks oma kasuperre. Sellega algas meie nädal vahetusõpilasena.

Esmaspäeval võeti meid vastu piduliku aktusega Fichtenberg’i koolis. Meile tutvustati kooli nii seest kui ka väljast. Pärast seda suundusime botaanikaaeda, kus saime suhelda teiste välismaalastega, tehes grupitööd. Ülejäänud pärastlõuna veetsime aega oma vahetusõpilastega.

Teisipäeval käisime vaatamas Berliini kõige kuulsamaid vaatamisväärsusi – Brandenburgi väravad, Riigipäevahoone, Külma sõja muuseum, USA kvartali piir, lennuväli…Peale seda suundusime taas oma perede juurde, et osa saada nende poolt pakutust.

Kolmapäev möödus rahulikult. Kuulasime meile valmistatud esitlusi kooli piirkonnast ning tutvusime linnapeaga. Mees oli vägagi sümpaatne ning jättis hea mulje. Pärastlõunal näidati meile väikest osa Ida-Berliinist. Koht oli natukene kõhedust tekitav, kuid kogu eluks meeldejääv. Seal külastasime noorte lemmikpaika mini-golfi. Aeg lõbusalt veedetud, liiguti taaskord väsinuna kodudesse.

Järgnev päev algas töötubadega koolimajas. Iga rahvus pidi läbi viima kaks töötuba. Meie õpetasime projektikaaslastele rahvuspaelte punumist. Huvi tundjaid oli piisavalt ning neid jätkus ka järgmisteks päevadeks. Ise käisime õppimas Poola rahvustantsu Poloneise’i. Õhtuks oli plaanitud suur kontsert, kus esinesid kõik rahvused. Nägime türklaste mänglevaid tantse, prantslaste ning inglaste videoid ning kuulasime poolakate laulvaid suid. Ise näitasime videoklippe oma kooli 25. aastapäeva kontserdist ja esitasime meie maa rahvustantsu "kaerajack".

Reedel tutvustati meile Berliini äärelinna Potsdami. See pisike linnake kohe tõi naeratuse suule. Nii tore oli neil tänavatel jalutada ja suurest Berliinist natukene puhata. Samas on see sakslastele ja kogu maailmale üks drastilisemaid paiku. Siin otsustati peale Teise Maailmasõja lõppu Saksamaa tulevik – Saksamaa ja selle pealinn Berliin jagati nelja riigi (NSVL, USA, Prantsusmaa ja Inglismaa) vahel okupatsioonitsoonideks.

Õhtuks nägi kava meile ette söögikorda Hiina buffees. See oli hüvastijätt sellekordse Comeniuse külastuskorraga. Isegi kui kõikidel oli väga lõbus, taheti ikka minna seda pikka nädalat välja magama.

Laupäeva hommikul jätsime me hüvasti oma vahetuslastega. Näha oli pisaraid nii meie, kui ka nende silmis. Kuid see polnud veel lõpp! Terve päeva veetsime poodides viimaseid oste tehes ja nautisime õhtul tuledesäras Berliini.

Järgmine päev ehk täna ärkasime kõik väga väsinuna ning jõudnud oma otsaga samasse kohta, kus olime täpselt nädal aega tagasi – Helsingi lennuväli. Oleme juba tunde samas kohas lennukit oodates veetnud - kuid need pole olnud tühja. Oleme teinud oma tegemata koolitöid ja tutvunud Nõmme Kalju nummide mängijatega. Jäime igati selle reisiga rahule ning seda võiks korrata iga päev!